Rozliczanie PIT w Poznaniu

Rozliczamy PIT za 2023 - profesjonalnie!

Rozliczanie PIT za 2023 - szybko i profesjonalnie

Rozliczamy PIT roczny dla os贸b, kt贸re nie prowadz膮 dzia艂alno艣ci gospodarczej

Zako艅czenie roku kalendarzowego wi膮偶e si臋 z zako艅czeniem roku podatkowego, a co za tym idzie z przygotowaniem i z艂o偶eniem w Urz臋dzie Skarbowym deklaracji PIT. Obowi膮zek ten musi zosta膰 dope艂niony w okre艣lonych terminach. Nasze biuro rachunkowe AK-PLUS przygotuje dla Pa艅stwa rozliczenie roczne zgodnie z obowi膮zuj膮cymi przepisami.

Anna Klupczy艅ska ksi臋gowa Pozna艅
Anna Klupczy艅ska

W艂a艣cicielka biura rachunkowego AK-PLUS

Rozliczanie PIT - zakres us艂ugi

Co obejmuje us艂uga rozliczania PIT?

艢wiadczymy rozliczanie PIT dla os贸b, kt贸re nie prowadz膮 dzia艂alno艣ci gospodarczej. Swoje us艂ugi 艣wiadczymy przygotowuj膮c:

PIT-28 za 2023 rok

Zeznanie o wysoko艣ci osi膮gni臋tego przychodu w roku podatkowym przeznaczone jest mi臋dzy innymi dla podatnik贸w kt贸rzy nie prowadz膮 dzia艂alno艣ci gospodarczej i rozliczaj膮 sw贸j przych贸d z najmu, podnajmu, dzier偶awy lub innych um贸w o podobnym charakterze w formie rycza艂tu.

Termin zap艂aty podatku – do ko艅ca lutego 2024 roku. PIT-28 za 2023 rok nale偶y z艂o偶y膰 do 30 kwietnia 2024 roku.

PIT-36 za 2023 rok

Zeznanie o wysoko艣ci osi膮gni臋tego dochodu (poniesionej straty) w roku podatkowym przeznaczone jest mi臋dzy innymi dla podatnik贸w kt贸rzy nie prowadz膮 dzia艂alno艣ci gospodarczej, a sw贸j przych贸d z najmu, podnajmu, dzier偶awy lub innych um贸w o podobnym charakterze rozliczaj膮 na zasadach og贸lnych.

Termin z艂o偶enia deklaracji i zap艂aty podatku – do 30 kwietnia 2024 roku.

Zeznanie to mo偶na sk艂ada膰 wraz z za艂膮cznikami: PIT/B, PIT/BR, PIT/D, PIT/DS, PIT/IP, PIT/O, PIT-2K, PIT/M, PIT/ZG, PIT/Z, SSE-R, PIT/MIT, PIT/PM, PIT/NZ, certyfikat rezydencji, sprawozdanie o realizacji uznanej metody ustalania ceny transferowej. Wszystkie z nich uzupe艂niamy dla Pa艅stwa w ramach us艂ugi rozliczania PIT.

PIT-37 za 2023 rok

Na podstawie art. 45 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochod贸w, zeznanie o wysoko艣ci osi膮gni臋tego dochodu (poniesionej straty) w roku podatkowym przeznaczone jest dla podatnik贸w, kt贸rzy w roku podatkowym:

• uzyskali przychody ze 藕r贸de艂 po艂o偶onych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (podlegaj膮ce opodatkowaniu na og贸lnych zasadach przy zastosowaniu skali podatkowej) wy艂膮cznie za po艣rednictwem p艂atnik贸w lub innych podmiot贸w obowi膮zanych do sporz膮dzenia imiennej informacji o wysoko艣ci tych dochod贸w (przychod贸w),
  • nie prowadzili pozarolniczej dzia艂alno艣ci gospodarczej oraz dzia艂贸w specjalnych produkcji rolnej opodatkowanych na og贸lnych zasadach przy zastosowaniu skali podatkowej,
  • nie s膮 obowi膮zani dolicza膰 do swoich uzyskanych dochod贸w, dochod贸w ma艂oletnich dzieci,
  • nie obni偶aj膮 dochod贸w o straty z lat ubieg艂ych,
  • nie odliczaj膮 tzw. minimalnego podatku dochodowego.

Termin z艂o偶enia deklaracji PIT-37 i zap艂aty podatku – do 30 kwietnia 2024 roku.

Zeznanie PIT-37 mo偶na sk艂ada膰 wraz z nast臋puj膮cymi za艂膮cznikami: PIT/D, PIT/O, PIT-2K, certyfikat rezydencji.

PIT-38 za 2023 rok

Zeznanie o wysoko艣ci osi膮gni臋tego dochodu (poniesionej straty) w roku podatkowym przeznaczony jest dla podatnik贸w, kt贸rzy w roku podatkowym:

• uzyskali przychody z odp艂atnego zbycia papier贸w warto艣ciowych, po偶yczonych papier贸w warto艣ciowych (sprzeda偶 kr贸tka), pochodnych instrument贸w finansowych oraz realizacji praw z nich wynikaj膮cych, udzia艂贸w w sp贸艂kach albo udzia艂贸w w sp贸艂dzielni,
  • uzyskali przychody z tytu艂u obj臋cia udzia艂贸w (akcji) w sp贸艂kach albo wk艂ad贸w w sp贸艂dzielniach w zamian za wk艂ad niepieni臋偶ny w innej postaci ni偶 przedsi臋biorstwo lub jego zorganizowana cz臋艣膰,
  • uzyskali przychody lub ponie艣li koszty uzyskania przychod贸w z odp艂atnego zbycia walut wirtualnych.

Termin z艂o偶enia deklaracji PIT-38 i zap艂aty podatku – do 30 kwietnia 2024 roku.

Zeznanie to sk艂ada si臋 wraz z za艂膮cznikiem PIT/ZG.

PIT-39 za 2023 rok

Zeznanie o wysoko艣ci osi膮gni臋tego dochodu (poniesionej straty) w roku podatkowym przeznaczone jest dla podatnik贸w, kt贸rzy w roku podatkowym uzyskali przychody z odp艂atnego zbycia nieruchomo艣ci i praw maj膮tkowych opodatkowanych na zasadach okre艣lonych w art. 30e ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od os贸b fizycznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1387, z p贸藕niejszymi zmianami).

Termin z艂o偶enia deklaracji PIT-39 i zap艂aty podatku – do 30 kwietnia 2024 roku.

Zeznanie to sk艂ada si臋 wraz z za艂膮cznikiem PIT/ZG.

Rozliczenia PIT Pozna艅

Rozliczanie podatku PIT jest obowi膮zkiem ka偶dej osoby posiadaj膮cych doch贸d z r贸偶nych 藕r贸de艂. St膮d PIT to skr贸towiec rozwijaj膮cy si臋 na Personal Income Tax, co z angielskiego oznacza osobisty podatek dochodowy. Jak wida膰 wy偶ej, wyr贸偶niamy r贸偶ne rodzaje podatk贸w dochodowych, co jest zwi膮zane z ich pochodzeniem. Najcz臋艣ciej jest to PIT-37, z kt贸rego podatnicy rozliczaj膮 si臋 w przypadku uzyskania dochodu z pracy, emerytur, a tak偶e um贸w o dzie艂o i zlecenia. Szacuje si臋, 偶e podatek ten dotyczy ok. 80% podatnik贸w. Jednak sprawa mo偶e si臋 komplikowa膰, je艣li do niego dochodz膮 inne 藕r贸d艂a zarobk贸w.

Pozna艅 - rozliczanie PIT

Warto pami臋ta膰, 偶e rozliczenie PIT jest obowi膮zkowe dla ka偶dego podatnika. Musi nast膮pi膰 w okre艣lonym terminie i w odpowiedniej formie, poniewa偶 w przeciwnym wypadku mo偶na narazi膰 si臋 na r贸偶nego rodzaju konsekwencje, takie jak kary finansowe czy r贸偶nego typu sankcje. Korzystaj膮c z pomocy naszego biura rachunkowego, mo偶na jednak mie膰 pewno艣膰, 偶e spe艂nione zostan膮 wszystkie przepisy z zakresu prawa podatkowego, a ponadto kalkulacje zostan膮 wykonany w spos贸b rzetelny i dok艂adny, a wi臋c PIT zostanie rozliczony, jak nale偶y.

Rozliczanie PIT Pozna艅 - mo偶liwo艣膰 ograniczenia op艂at

Istnieje wiele korzy艣ci wynikaj膮cych z korzystania z pomocy biura rachunkowego. Mo偶emy pom贸c mi臋dzy innymi w przypadku uzyskania r贸偶nego typu ulg, odlicze艅 czy zwolnie艅. Dzi臋ki wieloletniemu do艣wiadczeniu w bran偶y mo偶emy sprawi膰, 偶e ostateczna kwota podatku koniecznego do zap艂aty b臋dzie ni偶sza ni偶 wynosi艂o pierwotne obci膮偶enie podatkowe.

Co jednak najwa偶niejsze, dzi臋ki nam klienci oszcz臋dzaj膮 sporo czasu. Samodzielne rozliczanie podatk贸w, zw艂aszcza je艣li posiada si臋 kilka 藕r贸de艂 dochodu, to wymagaj膮ce i przede wszystkim czasoch艂onne zadanie. 脫w czas mo偶na natomiast po艣wi臋ci膰 na czynno艣ci zwi膮zane z rozwojem biznesu czy sp臋dzi膰 go z rodzin膮 b膮d藕 zwyczajnie odpocz膮膰. Ponadto mo偶na unikn膮膰 stresu, a warto pami臋ta膰, 偶e odpowiedzialno艣膰 za niew艂a艣ciwe rozliczenie podatku le偶y na podatniku – biura rachunkowe s膮 jednak ubezpieczone i nawet w przypadku b艂臋du, to wspomniane podmioty wezm膮 odpowiedzialno艣膰 za ewentualne pomy艂ki.

Pozna艅 - rozliczenia PIT

Rozliczenia PIT w Poznaniu to cz臋sto wybierana przez naszych klient贸w us艂uga. Rozliczamy g艂贸wnie klient贸w indywidualnych (tych, kt贸rzy nie prowadz膮 dzia艂alno艣ci gospodarczej). W ka偶dym przypadku podchodzimy rzetelnie do zadania i analizujemy ka偶dy rodzaj dochodu, klasyfikujemy do konkretnej kategorii PIT i szukamy ewentualnych ulg czy zwolnie艅, dzi臋ki kt贸rym klient m贸g艂by zaoszcz臋dzi膰. Jeste艣my r贸wnie偶 terminowi i stawiamy na transparentno艣膰 wsp贸艂pracy, dlatego nieraz t艂umaczymy zagadnienia z zakresu prawa podatkowego w spos贸b pozbawiony prawniczego 偶argonu, by klient niezaznajomiony z prawem mia艂 pe艂n膮 艣wiadomo艣膰 tego, jakie kroki podejmujemy.

Zapraszamy do wsp贸艂pracy, zainteresowane osoby zach臋camy do kontaktu. Ch臋tnie odpowiemy na wszystkie pytania i przygotujemy ofert臋.

Rozliczanie PIT warto powierzy膰 specjalistom

Rekomendacje

Jeste艣my znani z tego, 偶e nie boimy si臋 wyzwa艅. Rozliczamy zar贸wno proste PIT, jak i te bardzo skomplikowane. Dzi臋ki temu stale poszerza si臋 grono naszych zadowolonych Klient贸w. Co wi臋cej, gros naszych Klient贸w to osoby z polecenia. To najlepsza z mo偶liwych rekomendacji.聽

Pakiet korzy艣ci z rozliczania PIT w Poznaniu

Sprawd藕, dlaczego warto nas wybra膰!

Rozliczanie PIT to obowi膮zek dotycz膮cy wszystkich, zar贸wno os贸b prywatnych, jak i podmiot贸w gospodarczych. Wychodz膮c naprzeciw Pa艅stwa potrzeb, 艣wiadczymy us艂ug臋 rozliczania rocznego podatku dochodowego PIT na podstawie dostarczonych dokument贸w. Wype艂niamy odpowiedni膮 deklaracj臋 wraz z za艂膮cznikami i sk艂adamy do w艂a艣ciwego Urz臋du Skarbowego.聽

Rzetelno艣膰 i skrupulatno艣膰

Posiadamy sta偶 ponad 20 lat w rozliczaniu PIT os贸b nieprowadz膮cych dzia艂alno艣ci gospodarczej.

Atrakcyjna cena

Cena za us艂ugi rozliczania PIT jest dopasowana do Twoich potrzeb i nak艂adu naszej pracy.

Uwzgl臋dniamy ulgi podatkowe

Jeste艣my na bie偶膮co z taryfami ulgowymi oraz mo偶liwo艣ciami odlicze艅. Uwzgl臋dniamy je w rozliczeniach PIT.

Certyfikowana ksi臋gowa

Rozliczenia rocznego podatku dochodowego PIT 艣wiadczone s膮 przez certyfikowan膮 ksi臋gow膮, gwarantuj膮c najwy偶sz膮 jako艣膰 us艂ugi.

Sta艂y kontakt

Jeste艣my do Twojej dyspozycji. Udost臋pnimy bezpo艣redni kontakt do Twojego indywidualnego ksi臋gowego.

Gwarancja bezpiecze艅stwa

Posiadamy wykupione ubezpieczenie OC obowi膮zkowe i dobrowolne w PZU. To jeden z gwarant贸w bezpiecznej realizacji us艂ugi rozliczania PIT.